Gisteren ontvingen elf houders van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren een beker omdat zij drie jaar achtereen beter scoren dan de andere keurmerkhouders. FBTO kreeg de beker uitgereikt voor de hoogste score op alle zestien keurmerknormen.
In de afgelopen drie jaar heeft de Stichting toetsing verzekeraars alle zestien keurmerknormen waaraan de keurmerkhouder moet voldoen getoetst door middel van acht thema-onderzoeken. In een aantal gevallen was een hertoets nodig, omdat de score in eerste instantie onvoldoende was.
Nieuwe Keurmerkcertificaten
Stv-bestuursvoorzitter Elly Blanksma reikte gisteren aan alle keurmerkhouders het keurmerkcertificaat uit. Hét bewijs dat zij zijn getoetst en keurmerkwaardig zijn bevonden. FBTO kreeg de beker voor de hoogste score op alle zestien keurmerknormen. Tot de best presterende keurmerkhouders per thema-onderzoek werden uitgeroepen:
- Thema Reisverzekering: Nationale-Nederlanden
- Thema Websites: Zilveren Kruis
- Thema Letselschade: ZLM Verzekeringen
- Thema Rechtsbijstand: Stichting Achmea Rechtsbijstand
- Thema Klachten: ABN AMRO Verzekeringen en OHRA
- Thema Klantcontact: Pro Life
- Thema Overlijdensrisicoverzekering: FBTO
- Thema Fraudebeleid: OHRA
- Thema Kwaliteitsverbetering: Generali
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.