NIVRE Klachtenloket succesvol van start

0

Na de invoering van het NIVRE Klachtenloket op 1 september 2022 zijn er in het laatste kwartaal van 2022 door De Geschillencommissie 12 klachten behandeld, waarvan er 11 werden opgelost tussen klager en expert of expertisebureau.

Op 1 september 2022 ging het nieuwe klachtenloket open én kreeg de tuchtcommissie van het NIVRE een nieuwe invulling. Wanneer er een klacht ontstaat tegen een schade-expert, is het Klachtenloket NIVRE een laagdrempelige weg naar de oplossing. Wanneer de klacht niet bij het klachtenloket kan worden opgelost, dan kan de klager zich ook wenden tot de Tuchtcommissie NIVRE. Daar wordt de zaak opnieuw bekeken en uitspraak gedaan.

Gezamenlijke zoektocht

Het NIVRE Klachtenloket behandelt onafhankelijk en onpartijdig de klachten van klanten ten opzichte van NIVRE register-experts en/of expertisebureau. De klager kan bij dit loket terecht voor informatie, advies en bemiddeling. De expert over wie de klacht is ingediend, wordt door medewerkers van het Klachtenloket bij de klacht betrokken. Samen zoeken zij naar een passende oplossing.

NIVRE: “Het klachtenloket heeft een bemiddelende rol richting klager en de expert en/of het expertisebureau. Het voordeel van deze werkwijze is dat een expert of het expertisebureau zelf de mogelijkheid heeft om samen met de klager naar een oplossing te zoeken. De invoering van het klachtenloket is voor het laatste kwartaal van 2022 al zeer succesvol gebleken. Daar waar voorheen klachten direct werden doorverwezen en behandeld door het voormalig Tuchtcollege, blijken nu de klachten door tussenkomst van het NIVRE Klachtenloket bijna allen opgelost te kunnen worden.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.