Legal & General raakt in vergetelheid

0

Sinds juli 2017 vervangt Scildon de oude naam Legal & General. Inmiddels blijkt al meer dan 95% van de adviseurs waarmee wordt samengewerkt bekend te zijn met de naam Scildon als aanbieder van overlijdensrisicoverzekeringen. Het vizier wordt nu gericht op nieuwe adviseurs én het MKB.

De naamswijziging wordt sinds de introductie ondersteund met een uitgebreide reclamecampagne. “In de afgelopen maanden hebben wij ook nog eens ruim 190.000 brieven verzonden aan onze verzekeringnemers”, aldus Dick de Kruijk, marketing manager bij Scildon. “Dit informatietraject naar de verzekeringnemers is goed verlopen. Relaties die vragen hadden, zijn goed opgevangen en konden we snel helpen.”

Adviseurs

Tussentijds onderzoek geeft volgens De Kruijk aan dat de introductie van het merk Scildon ‘op koers’ ligt. “Onze naamsbekendheid vinden wij natuurlijk vooral belangrijk bij de adviseurs die onze producten regelmatig in hun adviezen meenemen. Op dit moment zitten wij op een score van bijna 90% binnen deze groep. Meer dan 95% van de adviseurs die ons kent is bekend met Scildon als aanbieder van overlijdensrisicoverzekeringen. Positief is ook dat wij bij de groep pensioenadviseurs een hoge naamsbekendheid hebben weten te bereiken. Daarmee is  een basis gelegd voor een samenwerking in de toekomst.”

Focus op MKB

De campagne wordt nu uitgebreid naar de adviseurs die nog niet samenwerken met Scildon én naar het MKB. De Kruijk: “Het MKB denkt bij het onderwerp verzekeringen vaak primair aan de eigen adviseur. Voor die adviseur is het toch plezieriger als de klant de naam van de aanbieder herkent die hij in zijn voorstellen meeneemt”.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.