Volledige online klachtenafhandeling Kifid

0

Kifid vernieuwt op 5 februari het online klachtenloket MijnKifid voor consumenten. Voor financiële dienstverleners wordt het nog voor de zomer mogelijk om de complete klachtafhandeling volledig digitaal te laten verlopen.

De verbetering aan de consumentenkant is bedoeld om MijnKifid sneller en veiliger te maken en beter te onderhouden. De structuur van de site wordt vereenvoudigd, teksten worden begrijpelijker geformuleerd en het uploaden van documenten wordt versimpeld. De vernieuwing van het online klachtenloket draagt volgens Kifid bij aan het vergroten van de begrijpelijkheid en toegankelijkheid voor een breed publiek.

Kifid kan met het vernieuwde MijnKifid nieuwe functionaliteiten toevoegen. Zoals het online portaal voor financiële dienstverleners. Nu nog verloopt correspondentie met deze doelgroep via de post. Dit zal de eerstvolgende uitbreiding zijn, zodat ook zij de klachtbehandeling digitaal kunnen doen.

Kifid verwacht MijnKifid voor financiële dienstverleners nog voor de zomer in gebruik te stellen. Vanaf dat moment kan Kifid klachten met zowel consumenten als financiële dienstverleners geheel online afhandelen.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.