Nieuwe positionering De Goudse

0

De Goudse Verzekeringen bestaat 100 jaar en grijpt haar eeuwfeest aan voor een eerbetoon aan het Nederlandse mkb.

In de loop van 2024 rolt het familiebedrijf een campagne uit met een hoofdrol voor ondernemers die zelfverzekerd hun eigen koers volgen. De pay-off onderstreept die eigenheid met vier woorden die in alle uitingen terugkeren: ‘Lang leve jouw manier’. Voor deze campagne nam de verzekeraar na een bureaupitch het B-Corp gecertificeerde campagnebureau True Ideas in de arm.

Inspiratie

De inspiratie voor de campagne haalde True Ideas onder meer uit de start van De Goudse zelf. Want toen Geert Bouwmeester in 1924 op zijn 22e besloot zijn eigen verzekeringsmaatschappij te starten, waren er genoeg mensen die hem vertelden wat er allemaal mis kon gaan. Toch ging hij door, op zijn eigen, unieke manier. Wie dichtbij zichzelf blijft, komt het verst tenslotte. De campagne verwoordt en verbeeldt die overtuiging en brengt zo een ode aan de authenticiteit van ondernemers. ‘Lang leve jouw manier.’

Reclamecampagne

Op basis van deze positionering ontwikkelde True Ideas een cross mediale campagne, gericht op mkb’ers. Met ingang van 18 maart komt de doelgroep gedurende heel 2024 video’s en ads tegen op nieuws- en ondernemerssites, Instagram en Facebook en waar ze zich online maar bevinden. In drie periodes (maart-april, mei-juni en september-oktober) worden ook billboards ingezet in combinatie met radiocommercials op onder andere NPO Radio 2, Radio 538 en Veronica.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.