Arag: campagne over controle(verlies)

0

In een nieuwe reclamecampagne zet Arag de spotlight op haar rechtsbijstandverzekering. De campagne belicht het controleverlies dat consumenten met een juridisch conflict ervaren, én het herstel dat de verzekering biedt.

Een juridisch conflict leidt tot grote onzekerheid en stress. In psychologische termen: een verlies van ‘gevoel van controle’. Arag wil haar klanten het gevoel van controle terugbrengen. Controleverlies (en herstel) is te zien in de campagne, waarbij de wereld van iemand in een juridisch conflict letterlijk op z’n kop wordt gezet… en weer rechtgezet.

De gedragswetenschappers van reclamebureau Open Now ontwikkelden een strategie om het gevoel van controle in klantcontact en communicatie meer naar boven te halen. Arag zegt dit terug te zien in de hoge klanttevredenheid: een 8,3 op zaakbehandeling en een 8,7 op telefonisch juridisch advies (2023).

De campagne is op 8 april van start gegaan op radio en vanaf 15 april is de campagne te zien op out of home en via online video.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.