Angela Eijlander: ‘Klanten helpen met méér dan een hypotheek’

0

Vorig jaar vertelde ik over mijn goede voornemens voor 2019. Mijn eerste voornemen was om een teckel te nemen. Die kwam er niet. Gelukkig kreeg ik daar een prachtige dochter voor in de plaats. Mijn tweede voornemen was om op zakelijk vlak te werken aan relevante oplossingen voor onze klanten.

Dat hebben we wél waargemaakt. In 2020 willen we de volgende stap zetten. Samen met de hypotheekadviseur werken we toe naar de perfecte klantbediening.

De klantreis als basis

Om dat voor elkaar te krijgen, zetten wij de klant écht centraal. Als de klant een huis gaat kopen, gebeurt er naast het afsluiten van een hypotheek nog veel meer. Er moet van alles worden geregeld. Daarom nemen we niet onze producten, maar de klantreis als basis. Die begint bij de eerste oriëntatie op een nieuwe woning en eindigt pas als het huis helemaal af is

Op basis van inzichten die we via onze klanten, adviseurs en de markt krijgen, gaan we op zoek naar de juiste oplossing op het juiste moment. Zo helpen we de klant om met vertrouwen een huis te kopen.

Gemak bieden

We willen op de juiste momenten gemak bieden. Met de Hypotheek Academie gaat de klant goed voorbereid het gesprek in met de adviseur. Via de app heeft de klant altijd inzicht in de voortgang van zijn proces. En met onze nieuwe diensten, zoals de Klushulp en de Verhuisservice, helpen we de klant ook ná het afsluiten van de hypotheek.

Naast de klant staan

Deze oplossingen passen bij de beweging die we als organisatie aan het maken zijn. Waar we eerst vooral problemen oplosten, willen we mensen nu ook helpen vóórdat er een probleem ontstaat. Zo kunnen we de klant nog beter helpen. We gaan steeds meer naast de klant staan. Bij deze omslag speelt de adviseur een belangrijke rol. Samen kunnen we de perfecte klantbediening realiseren. Laten we hierover met elkaar in gesprek blijven.

Ik heb mijn goede voornemens alweer op een rij. Zou die teckel er in 2020 dan toch komen!?

Deze column verscheen eerder in e-InFinance Kansen & Visies 2020.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Angela Eijlander

Angela Eijlander is business line manager financiële diensten bij Centraal beheer.