Toekomst franchisemodel staat als een huis

0

De rol van een franchisegever is de afgelopen jaren verschoven van slechts leadgenerator naar full service operationele ondersteuning. De toekomst van het franchisemodel staat daarom, ook in 2019, als een huis, blikt Mark de Rijke, directeur Franchise & Distributie bij CMIS Group, vooruit.

‘Techniek zal ons vak nog leuker maken, door meer tijd en focus op de klant en het advies.’

Column Mark de Rijke, directeur Franchise & Distributie bij CMIS Group

Franchise in 2019

“Hoe profiteer ik optimaal van alle commerciële kansen in de markt? Hoe activeer ik mijn bestaande klantendatabase? Hoe blijf ik actueel en voldoe ik aan de wettelijke eisen op de voor mij relevante gebieden? Hoe zorg ik dat mijn onderneming technisch up to date blijft? Hoe kan ik meedoen met de laatste ontwikkelingen en integreer ik technieken in mijn proces…?” Zo maar een aantal vragen waar een ondernemer in de hypotheekadviesbranche nu en zeker ook volgend jaar een antwoord op zoekt.

Ga er vandaag de dag maar aan staan om naast je ‘gewone’ werkzaamheden bovengenoemde zaken goed op te pakken. Voor veel ondernemers zijn dit lastige dingen die, als ze het al willen doen, heel ver van hun interessegebied verwijderd liggen. Tegelijkertijd is daar het bewustzijn dat er wel iets moet gebeuren. Tenslotte wil je als ondernemer niet het risico lopen de boot te missen, met alle gevolgen van dien. Aansluiting bij een full service franchiseformule zal voor velen een oplossing zijn om op al deze vragen antwoord te krijgen. Franchise zal ook in 2019 daarom weer een zeer belangrijke oplossing blijken.

Samen ondernemen

Ik zie een nog steeds groeiende behoefte om samen te ondernemen en dat zal vanwege de grote stappen die in onze branche genomen worden zeker niet minder worden. Zaken zoals inventariseren en accepteren op basis van brondata, Robo-advies, e-mailmarketing en marketing automation zullen er volgend jaar voor zorgen dat niet alleen de rol van de adviseur, maar ook de inrichting van de onderneming drastisch zal veranderen.

Ik zie alleen maar meer kansen ontstaan. Techniek zal ons vak nog leuker maken, door meer tijd en focus op de klant en het advies. De rol van een franchisegever is de afgelopen jaren verschoven van slechts leadgenerator naar full service operationele ondersteuning. De toekomst van het franchisemodel staat daarom, ook in 2019, als een huis!

Nooit meer financieel nieuws missen? Kies welk platform het best bij u past en volg InFinance op:
Facebook, Twitter en/of LinkedIn

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.