Slechte performance zakelijke schademarkt

0

Adfiz gaat maandelijks informatie delen uit het Adfiz Prestatie Onderzoek. De eerste maandsamenvatting geeft de scores over de maand juli weer. De onderdelen Particulier Hypotheken, Leven, Schade en Zakelijk Inkomen zitten in de lift, waar Particulier Zorg en Zakelijk Pensioen en Schade juist minder presenteren.

Vorige maand zijn er ruim 300 beoordelingen gegeven in het Adfiz Prestatie Onderzoek. Bij Particulier Zorg laat de klantloyaliteit – uitgedrukt in NPS – over de hele categorie nu een lichte daling zien. “Als we iets dieper in de cijfers kijken komt dit doordat er meer ‘neutrale’ beoordelingen zijn gegeven. Zowel het percentage negatieve (0-6) als het percentage positieve (9-10) beoordelingen is hierdoor gedaald”, aldus Adfiz.

De stijging van de Net Promoter Score (NPS) bij Zakelijk Inkomen is volgens de brancheorganisatie toe te schrijven aan veel minder negatieve beoordelingen (van 25% naar 10%) en een stijging van de positieve beoordelingen (van 30% naar 50%). Bij Zakelijk Schade is juist sprake van een forse daling van het percentage positieve beoordelingen (van 35% naar 20%).

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.