Schouten biedt niet-klanten second opinion

0

Met de nieuwe dienstverlening S.O.S. (Second Opinion Schade) helpt Schouten Zekerheid ondernemers en particulieren die het niet eens zijn met de beslissing van hun verzekeraar. “We nemen deze ondernemers en particulieren die nog geen relatie van ons zijn het – vaak intensieve – gevecht met verzekeraars uit handen.”

Volgens Johan Keus, teamleider Schade bij Schouten Zekerheid, laat men het er vanwege de tijd die het kost en het ‘gedoe’ om de beslissing aan te vechten, vaak maar bij zitten. “Door onze omvang en expertise hebben we invloed en slagkracht richting verzekeraars. Daarnaast hebben onze schadespecialisten een jarenlange ervaring, zijn ze zeer goed opgeleid én hebben ze veelal een juridische achtergrond, die in zulke dossiers goed van pas komt.”

De betwiste schade moet minimaal 1.500 euro bedragen. S.O.S helpt ook niet bij letsel- of autoschades en procederen voor de klant behoort ook niet tot de mogelijkheden. Op schadedossiers die al via Schouten Zekerheid lopen kan deze dienstverlening niet worden toegepast.

Werkwijze S.O.S.

Nadat Schouten Zekerheid de relevante achtergrondinformatie over de zaak heeft ontvangen, gaat het S.O.S.-team aan de slag. Allereerst wordt een kosteloze quickscan uitgevoerd om te bepalen of het dossier in aanmerking komt voor een S.O.S. Wanneer dit het geval is, gaat na een akkoord op de kosten de S.O.S. van start en voert Schouten Zekerheid alle communicatie met verzekeraars en andere partijen. Er is regelmatig contact met de klant om de voortgang en vervolgstappen van de zaak te bespreken.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.