HypotheekCompany richt advieswinkels in

0

De komende jaren moeten door het hele land HypotheekCompany- advieswinkels in het straatbeeld verschijnen, waar drie of vier zelfstandige adviseurs een representatieve ruimte kunnen huren om hun advieswerk te doen en klanten kunnen ontvangen.

Voor adviseurs die van huis uit werken met alleen een laptop en een mobiele telefoon wordt nog voor de zomer aan het bestaande dienstpakket van HypotheekCompany een nieuw onderdeel toegevoegd: het locatieaanbod. Dat zegt Christian Dijkhof, directeur van de franchiseketen HypotheekCompany, in de nieuwste InFinance.

Binnen dit nieuwe winkelconcept faciliteert de centrale organisatie alles wat nodig is, van een representatieve inrichting tot een werkende netwerkkabel. De adviseur loopt met zijn laptop de advieswinkel in en kan direct aan de slag. Ook kan hij hier zijn klanten ontvangen. De eerste advieswinkel dat geopend zal worden is onderdeel van een pilot waarin het succes en de haalbaarheid van dit concept in de praktijk zal worden getest.

De formule HypotheekCompany

HypotheekCompany is een landelijk samenwerkingsverband van onafhankelijke hypotheekadviseurs. Een soft-franchiseformule met behoud van de eigen identiteit voor de ruim honderd aangesloten advieskantoren. Anders dan de naam doet vermoeden, adviseren de meeste adviseurs die zijn aangesloten bij HypotheekCompany hun klanten niet alleen op gebied van hypotheken.

Het zijn vaak allround kantoren die hun inkomen deels halen uit provisie en deels uit rechtstreekse betaling door de klant. Die brede scope maakt dat de centrale organisatie redelijk ongeschonden uit de crisis is gekomen in vergelijking met ketens die zich volledig toeleggen op hypotheken.

Ultieme onafhankelijkheid

De centrale organisatie van HypotheekCompany in Enschede stelt de aangesloten adviseurs al in staat om alleen met een laptop en een mobiele telefoon een compleet advieskantoor te runnen, waarin hij enkel de rol van adviseur en ondernemer uitoefent. Dijkhof verwacht op korte termijn een groei van het aantal adviseurs dat op deze manier gaat werken.

Hij constateert ook een andere trend: “De bij ons aangesloten kantoren hebben steeds minder eigen agentschappen en we hebben er zelfs al een die helemaal zonder 022 int Christian Dijkhofagentschappen werkt. Dat kantoor adviseert en wij als centrale organisatie voeren het gehele bemiddelingstraject voor hem en zijn klant uit. Dat is volgens mij het beste voorbeeld van ultieme onafhankelijkheid. Bemiddelen was vroeger een belangrijk onderdeel van het vak. Dat wordt nu door de techniek ingehaald en je kunt er als adviseur ook niet meer het verschil mee maken voor je klant. Administratieve taken moet je als adviseur niet meer zelf willen doen.”

Lees hier het hele interview met Christian Dijkhof, directeur van de franchiseketen HypotheekCompany, in InFinance.

 

 

 

 

 

 

 

Deel dit artikel

Over de auteur

Alex Klein

Alex Klein is hoofdredacteur van InFinance, een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten