De kracht van persoonlijk advies in een digitaliserende hypotheekmarkt

0

Welke stap moet een hypotheekadviseur zetten richting 2025? Menno Luiten, commercieel directeur van De Hypotheker, kan hierover duidelijk zijn. “De Hypotheker wil klanten helpen in verschillende domeinen in hun hele wooncarrière. Dat begint al vóór het zoeken van een huis en omvat meer dan alleen een hypotheek.”

Technologie kun je kopiëren, echte aandacht niet

“De Hypotheker wil dichtbij zijn op momenten dat klanten ons bewust, maar ook onbewust nodig hebben. Wij zijn ervan overtuigd dat persoonlijk advies daarbij de sleutel is, en dat de digitaliserende hypotheekmarkt het alleen maar gemakkelijker maakt voor de consument”, aldus Luiten.

Veranderende klantbehoeften

Disrupties in verschillende sectoren maakten De Hypotheker al langer alert. Ook de ontwikkelingen op de woningmarkt, de huizenschaarste, de voortgaande digitalisering en de behoefte aan maximale ontzorging, hebben tot gevolg dat zij haar dienstverlening aanpast aan veranderende klantbehoeften. Zo doen nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie, maar ook nieuwe regelgeving, zoals PSD2, hun intrede in de financiële sector. “Wij geloven in persoonlijke aandacht en maatwerk voor onze klant. Hiermee zijn we in de afgelopen 35 jaar groot geworden en hiermee blijven wij als marktleider voorop lopen”, benadrukt Luiten. “We proberen klanten uiteraard zo goed mogelijk te faciliteren.

Zo hebben we in 2019 een nieuwe stap gezet door klanten in staat te stellen het grootste deel van hun gegevens voor een hypotheekaanvraag online te ontsluiten. De opgevraagde documenten komen direct bij de bron vandaan, waardoor je er zeker van kunt zijn dat deze actueel en correct zijn. Het resultaat is een kortere doorlooptijd van de hypotheekaanvraag. Hiermee bieden we onze klanten sneller zekerheid en gemak.”

Digitaliseren van de klantreis

In 2019 waren er op www.hypotheker.nl ruim zes miljoen bezoeken. Door hun gedrag te monitoren, brengt De Hypotheker de informatiebehoefte in kaart, zodat zij haar dienstverlening hierop kan afstemmen. Luiten: “Afhankelijk van het kanaal waarmee bezoekers op onze website komen en op basis van de meest recente acties die zij hebben gedaan, kunnen we onze informatie op maat snijden. Door het verder digitaliseren van de klantreis kunnen we in de toekomst een persoonlijk aanbod doen in een eenvoudig en voorspelbaar proces.”

De adviseur in 2025: relevant in alle levensfases

De klant staat centraal bij De Hypotheker, niet het product. De persoonlijke zorg en aandacht van de adviseur voor de klant is in de huidige markt doorslaggevend. “Wij willen sterker aanwezig zijn in het leven van onze klanten. Onze focus ligt nu nog te sterk op de transactie, gericht op advies over de aankoop van een huis of het oversluiten van een hypotheek. We willen echter ook in de oriëntatiefase en de fase na het afsluiten van een hypotheek relevanter worden.

Sterker nog: we willen dichtbij zijn op de belangrijke momenten in het leven van klanten. Relevant zijn nog vóór zij zelf weten dat ze ons nodig hebben”, legt Luiten uit. “Hierbij draait het om oprechte belangstelling voor onze klanten. Dat betekent dat we ons verdiepen in hun situatie, met hen meegroeien en meedenken. Digitalisering gaat ons daarbij helpen, maar technologie kun je kopiëren en echte aandacht niet”.

Deze advertorial verscheen als eerste in InFinance magazine maart 2020. Artikelen in dit nummer zijn gebaseerd op marktomstandigheden begin maart.

 

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Partnernieuws

Bovenstaande tekst is geschreven door één van onze (kennis)partners. De redactie gaat uit van de betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie door de aanbieder.