Adviseur wil persoonlijk contact

0

Lloyds Bank laat elk jaar een onderzoek houden onder de met haar samenwerkende financieel adviseurs naar de ervaringen met de dienstverlening van de geldverstrekker. In het meest recente onderzoek geven de adviseurs de bank hiervoor een 8,2 als rapportcijfer.

De meeste contacten tussen Lloyds Bank en financieel advieskantoren verlopen via serviceproviders. In de waardering blijkt er echter weinig verschil te zijn in het geval dat een advieskantoor via de serviceprovider of rechtstreeks met de geldverstrekker werkt. “Wij merken wel op dat deze serviceproviders een belangrijke meerwaarde hebben voor het grootste deel van de financiële advieskantoren, zowel op procesmatig als inhoudelijk gebied”, aldus Michiel van der Linde, manager Intermediaire Distributie & Service.

Persoonlijker

In het recent gehouden onderzoek scoort Lloyds Bank met name goed op criteria zoals ‘meedenken’, ‘goed bereikbaar’ en ‘persoonlijke contacten’. Volgens Van der Linde worden persoonlijke contacten tussen adviseur en geldverstrekker steeds belangrijker als onderscheidend kenmerk.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.