Gisteren is tijdens de tweede editie van het Romeo Event de volledig geïntegreerde adviesoplossing Accelerate Advisor officieel gelanceerd. Trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk nam de aanwezigen mee in zijn blik op de toekomst. Gaan we echt meemaken dat generatieve AI de wereld overneemt?
Het event werd gehouden in het totaal vernieuwde NBC in Nieuwegein. Op de beursvloer presenteerden zich meer businesspartners dan tijdens de eerste editie en ook het aantal intermediair dat nog geen zaken doet met een van de labels van Romeo was zichtbaar toegenomen, vertelde directeur Martin Keegstra na afloop. Hij wist ook al te melden dat er in 2025 een derde Romeo Event komt.
Het plenaire programma werd gisteren afgetrapt door beoogd CEO van de Blauwtrust Groep Liesbeth Sinke. Na haar welkomstwoord nam dagvoorzitter Michel van den Akker de microfoon over en introduceerde eerst Richard van Hooijdonk en daarna Wietse Roest en Mirjam Fuchs van Yellowtail. Zij mochten het eindresultaat van de samenwerking tussen Yellowtail en Accelerate presenteren: Accelerate Advisor. Adviseurs kregen een sneak preview en konden zich direct inschrijven voor de trainingsdagen.
Verbazing alom
Na een break, waarbij de bezoekers de mogelijkheid kregen om te netwerken op de beursvloer onder het genot van een hapje en een drankje, was het plenaire podium voor illusionist en arts Victor Mids. Hij liet zien hoe neuromagic, een combinatie van illusionisme, psychologie, geneeskunde en vingervlugheid, werkt.
Hij heeft de zaal laten ervaren hoe eenvoudig onze hersenen en zintuigen te misleiden zijn én wat wij daar als individu en/of organisatie van kunnen leren. Iedereen zat er bovenop, en toch gebeurde het onwaarschijnlijke. Tijdens het netwerk walking diner na afloop verraste Victor Mids vervolgens nog enkele gasten met een een-op-een truc. Ook toen weer verbazing alom.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.