‘Klantbeheer begint niet bij het verdienmodel’

0

Vandaag staat het thema Actief Klantbeheer centraal in InFinance Kansen & Visies – De Talkshow. Aan de talkshowtafel zijn te gast Daniel Nieuwenhuizen (Romeo Financiële Diensten), Paul Staps (Florius), Igor Driessen (Obvion) en Nathan Brouwer (Figlo).

Volgens Nathan Brouwer, MT lid Figlo, is actief klantbeheer het verdienmodel van de toekomst en software gaat de adviseur daarbij ondersteunen. Een klant heb je niet voor even, maar voor het leven, is zijn redenatie. Proactief klantbeheer moet volgens Paul Staps, Manager Intermediaire Verkoop bij Florius, niet alleen door software, maar ook actief worden ondersteund door de geldverstrekker. Vooral op het gebied van data en leads.

Igor Driessen, Manager Sales & Intermediaire zaken bij Obvion, stelt dat klantbeheer niet begint bij een verdienmodel, maar bij wederzijds vertrouwen. Ook data moeten we niet te belangrijk maken, is zijn stelling. “Advies geven op een bestaande casus is wat anders dan met data een casus creëren.”

Bekijk de InFinance Kansen & Visies – De Talkshow:

Wil je klantbeheer goed doen dan zal het eerst normaal gevonden moeten worden dat je met je klanten blijft communiceren, zegt Daniel Nieuwenhuizen, Manager Sales & Marketing bij Romeo Financiële Diensten. Dat contact hoeft overigens niet altijd door de adviseur zelf te worden onderhouden, een medewerker kan zich hierin specialiseren. Of zoals Nathan Brouwer het samenvat, de autoshowroom en de garage zijn ook twee verschillende werelden.

InFinance Kansen & Visies – De Talkshow is powered by Stater. Een overzicht van alle uitgezonden talkshows kun je hier vinden

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.