Speerpunten midoffice: snelheid, meedenken en communicatie

0

Gemeten over het tweede kwartaal van 2023 geven de vestigingen en medewerkers van Ingage Franchise geldverstrekkers vaker een hoge score op tevredenheid. De businesspartners die minder goed scoren worstelen volgens de formules met zaken als snelheid, meedenken en communicatie.

De soms teleurstellende score van de achterblijvers heeft volgens Ingage niet alleen tot ontevredenheid geleid, maar zelfs tot veel boze reacties van adviseurs. Dit en meer blijkt uit de nieuwe kwartaalmeting (Q2 2023) naar de tevredenheid over geldverstrekkers, gebaseerd op feedback van adviseurs en binnendienstmedewerkers die werkzaam zijn bij Ingage Franchise (labels De Hypotheekshop, Huis & Hypotheek, Hypokeur).

De geldverstrekker met de beste midoffice (controle en fiattering van hypotheekaanvragen) in Q2 2023 is volgens de kwartaalmeting Triodos Bank. Op nummer 2 tot en met 4 staan ING, ASR, Obvion en Munt (via Stater).

Uit een analyse van de toelichtingen die de Ingage-vestigingen hebben gegeven bij hun scores, blijkt dat zij snelheid, meedenken en communicatie het belangrijkst vinden bij een midoffice. Dat blijkt ook uit de rating. Zo ligt de gemiddelde score van de ‘bespreekpartijen’ structureel hoger dan die van de overige aanbieders. Geldverstrekkers die relatief meer verhogingen, meeneemhypotheken en echtscheidingsaanvragen verwerken, hebben gemiddeld een lagere score.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.