Samen financiële rust creëren voor consumenten

0

In een wereld die constant in beweging is, kunnen financiële zorgen een grote bron van stress zijn voor veel mensen. Of het nu gaat om het beheren van verzekeringen, hypotheken, of vermogensplanning, het kan vaak een complexe en verwarrende taak zijn. Het vinden van betrouwbare en onafhankelijke hulp kan een uitdaging zijn. Hier komt Stichting Actief Klantbeheer in beeld.

Help samen te zorgen dat de samenwerking tussen consument, adviseur en financiële instelling nog hechter wordt.

Als non-profitorganisatie heeft de Stichting Actief Klantbeheer als voornaamste doel Nederlandse consumenten te helpen met het bereiken van financiële rust en stabiliteit, door middel van actief klantbeheer op de gebieden van schade, hypotheken en vermogen. De Stichting Actief Klantbeheer bestaat uit deelnemers uit de financiële sector die onbaatzuchtig bijdragen om deze missie te realiseren.

Kamers

De Stichting Actief Klantbeheer vertegenwoordigt meerdere vakgebieden binnen de financiële dienstverlening. De stichting faciliteert betrokken partijen om klantbeheer te verbeteren, onderzoekt de ontwikkeling van dit thema, communiceert over dit onderwerp en draagt bij aan ontwikkelen van professionals om klantbeheer verankerd te krijgen bij financieel dienstverleners en consumenten en stimuleert de doorontwikkeling van financieel professionals op dit vlak

Binnen de stichting zijn vier kamers; onderzoek, opleiden, faciliteren en communicatie. Vanuit deze kamers worden projecten opgepakt die bijdragen aan het doel. Zo is al twee keer een groot onderzoek gedaan onder financieel adviseurs over actief klantbeheer en welke (on)mogelijkheden zij nu zien. Vanuit faciliteren worden succesverhalen gezocht en gedeeld, maar worden ook partijen bij elkaar gebracht.

De deelnemers aan de Stichting zijn Rabobank, BNP Paribas Cardif, Obvion, Figlo, Adfiz, Dukers & Baelemans, Romeo, Nationale Hypotheekbond, NNEK, VEH, Helder Beheerd, Flexfront, VVP, en InFinance.

Secretaris Igor Driessen van de Stichting Actief Klantbeheer is deze week te gast in het HypoVak Journaal. Klik op de foto om naar dit video-item te gaan.

Niet commercieel

Wat Stichting Actief Klantbeheer bijzonder maakt, is de samenwerking met meerdere partijen uit de financiële sector. Deze partijen werken onbaatzuchtig samen binnen de stichting om hun expertise en middelen in te zetten voor de verbetering van de financiële welzijn van Nederlandse consumenten. Dit model van samenwerking is een mooi voorbeeld van hoe de financiële sector zijn verantwoordelijkheid neemt en kan bijdragen aan een positieve maatschappelijke impact.

Daarom dan ook altijd de oproep aan banken, verzekeraars, belangenorganisaties en andere financiële partijen: Doe mee!

Help samen te zorgen dat de samenwerking tussen consument, adviseur en financiële instelling nog hechter wordt. Help door nieuwe verbanden te leggen, help door informatie te delen en help door kennis te delen. Samen is de kans groot dat we de financiële gezondheid van de Nederlandse consument kunnen verbeteren.

Ook deelnemer worden of meer weten? Voor meer informatie klik hier.

 

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Stichting Actief Klantbeheer

De Stichting Actief Klantbeheer streeft naar het vergroten van de financiële gezondheid van consumenten. Daarbij richt de stichting zich specifiek op het verhogen van de intensiteit en het niveau van relatieonderhoud van consumenten die in het bezit zijn van een of meer financiële producten. Dit doet de stichting door financiële dienstverleners te voorzien van informatie, opleidingen en praktische handvatten. De stichting fungeert daarnaast als centraal platform voor partijen die in overleg willen treden over het thema klantbeheer.