Bas de Voogd aan het woord

0

Bas de Voogd, CEO van Voogd & Voogd Verzekeringen

 

Wat zijn de bijzondere zaken die aandacht vragen

De afgelopen jaren zijn bemiddelaars in een andere rol gedrongen. De vanzelfsprekendheid van een uit provisie gefinancierde reactieve schakel in de keten, heeft plaats gemaakt voor een proactief advieskanaal. Een dynamisch proces waar het intermediair nog middenin zit. Die ontwikkeling geldt ook voor ons als serviceprovider. Ook wij hebben ons verdienmodel moeten aanpassen. Sinds deze maand bijvoorbeeld werken we op basis van een nieuwe heldere kostenstructuur die aansluit bij de ontwikkeling in het intermediaire kanaal én schijn van sturing of bonus vermijdt.

 

Welke nieuwe wegen slaat Voogd & Voogd Verzekeringen in

 Eén van de nieuwe wegen die wij inslaan is het openstellen van ons extranet voor niet-Voogd & Voogd volmachtpolissen. Aangesloten bemiddelaars kunnen hun volledige portefeuille uploaden. Dus ook niet-automotive producten. Vervolgens nemen wij een belangrijk deel van de daaraan verbonden administratieve taken over tegen vaste kosten per polis. Tegelijkertijd rollen we een ‘digitale adviseur’ uit. Die zoomt in op de gehele portefeuille en geeft dagelijks automatisch adviezen aan de bemiddelaar in de vorm van al gelabelde producten. Bemiddelaars kunnen zo hun relaties proactief adviseren en voldoen aan hun zorgplicht. Zegt de relatie ‘ja’, dan kan het product met een muisklik worden aangevraagd. Daarnaast bieden wij bemiddelaars een breed schadepakket, zowel zakelijk als particulier plus complete tools voor het optuigen van een abonnementensysteem.

 

Welke kansen liggen er voor het intermediair

Lokaal zichtbaar, de beste service, functionele aanwezigheid op internet, een totaalrelatie met de klant, én producten die mensen werkelijk ontzorgen. Ons doel is op onze beurt de bemiddelaar te ontzorgen zodat die zich op zijn nieuwe kerntaken kan concentreren. Niet meedoen is geen optie. Bemiddelaars die denken te kunnen volstaan met het af en toe versturen van een digitale nieuwsbrief aan hun relaties met één of twee polissen en verder alles bij het oude laten, zijn binnen vijf jaar out of business. Als dat besef is ingedaald, voorspel ik het intermediaire kanaal een gouden toekomst.

 

 

 

 

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.