Brand New Day gaat levensverzekeringen aanbieden

0

Brand New Day heeft de in Rotterdam gevestigde levensverzekeraar Uw Toekomst overgenomen. De prijsvechter krijgt daarmee een vergunning als levensverzekeraar. Volgens algemeen directeur Kalo Bagijn is de belangrijkste reden van de overname dat  nu met veel meer producten de (prijs)concurrentie met de grote verzekeraars kan worden aangegaan.

Uw Toekomst heeft een volledige levensverzekeringsvergunning en heeft op dit moment ongeveer 5.000 (voornamelijk ORV-) klanten. Brand New Day, dat nu zo’n 40.000 klanten heeft, neemt de verzekeraar over van Qmulus, dat de keuze heeft gemaakt zich strategisch te richten op distributie met haar labels Acadium Bastion, Geldshop, Hypotheekcentrum voor Academici en Goudenhanddruk.nl. De overname betekent ook een samenwerking met Qmulus, waarbij de labels van Qmulus de producten van Brand New Day toevoegen aan hun productenpallet.

Met een vergunning voor levensverzekeraar mag Brand New Day ook zelf risicoverzekeringen ontwikkelen en aanbieden,  zoals een ORV, een garantieproduct of een lijfrenteuitkering. Met name vanuit het intermediaire kanaal zou er veel vraag zijn naar beleggen met garantie en een goedkope ORV. Deze producten worden daarom als eerste, samen met het intermediaire kanaal, ontwikkeld en aangeboden.

De overname is onder voorbehoud van toestemming door De Nederlandsche Bank en wordt volledig uit eigen middelen betaald.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.