Mét zorg een zorg minder

0

Zorg is één van de meest onderschatte aandachtsgebieden van de assurantieadviseur. Uit onderzoek blijkt dat er maar weinig adviseurs zijn die écht actief zijn met zorg. Toch heeft iedere Nederlander een zorgverzekering nodig. Vooral de media geven aan dat met het vergelijken van verzekeringen de consument veel geld
verdienen kan. Dit geldt met name voor auto- en zorgverzekeringen. Bij autoverzekeringen speelt het intermediair actief op dit sentiment in. Wij zien tientallen vergelijkingen per dag op ons ServiceNet. Soms resulterend in meer dan honderd nieuwe autopolissen op één dag.

 In zorg is de assurantieadviseur beduidend minder actief en dat is eigenlijk zonde. Ook dit jaar zullen er tussen de 500.000 en een miljoen mensen switchen van zorgverzekering. Daar is dus een expliciete behoefte die alleen nog door de adviseur ingekopt hoeft te worden. Met een goede zorgpropositie levert het
intermediair zeker een toegevoegde waarde! Dat hoeft de assurantieadviseur niet eens zelf te zeggen want dat doen de media wel. Met een goede zorgpropositie wordt het begrip totaalklant echt vormgegeven en wordt de binding met het kantoor versterkt. Klantenbinding is toch dé pijler van huidig en toekomstig succes.

 En dan als laatste het rendement. Er wordt vaak beweerd dat er op zorg niets te verdienen valt. Vroeger waren er inderdaad andere adviestrajecten die financieel aantrekkelijker waren. Echter, de wereld is totaal veranderd waardoor de relatieve aantrekkelijkheid van zorg substantieel is toegenomen. Een assurantieadviseur die ik laatst sprak verwoordde het heel mooi: “Tim, ik ben blij dat ik al een tijd geleden een forse zorgportefeuille heb opgebouwd, dat is voor mij in deze tijden toch een hele zorg minder.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.