Nieuw managementsysteem letselschade

0

Reaal Schadeverzekering gaat een nieuw schademanagementsysteem en behandelmethodiek introduceren voor letselschade slachtoffers. Aan de beslissing is een proef voorafgegaan.

Het door Axell Claims ontwikkelde systeem wordt integraal ingevoerd in de volledige letselschadeportefeuille. Henk den Hollander, Reaal Schade: “Wij hebben gekozen voor dit systeem omdat er een duidelijke verbetering van de slachtoffertevredenheid en de doorlooptijd is geconstateerd.”

Aan de beslissing is een proef voorafgegaan waarin ruim 3.500 slachtoffers gebruik hebben gemaakt van de Axell Claims dienstverlening.

De combinatie van de behandelmethode en het interactieve systeem blijkt voor zowel de slachtoffer als de verzekeraar voordelen te hebben. Het slachtoffer heeft een actieve rol in het schadeproces en dit wordt zeer positief ontvangen. Het systeem levert daarnaast managementinformatie en kan worden gekoppeld aan de backofficesystemen.

Naast het slachtoffer kunnen ook belangenbehartigers en andere dienstverleners, zoals de expert en medisch adviseur toegang krijgen tot het online dossier. In het schadeportal zijn rekenregels en termijnbewaking op basis van de normen van de Gedragscode Behandeling Letselschade en de Letselschaderaad geïntegreerd.

In combinatie met de actieve en op herstel gerichte behandelmethode, draagt dit bij aan transparantie en betrokkenheid van het slachtoffer in het schadeproces.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.