Generali wordt multichannel label

0

Het gerucht gonsde al weken rond in de markt, maar nu heeft Generali het dan ook willen bevestigen. Generali wordt vanaf 1 januari 2015 het label voor alle distributiekanalen. Het directe label De Nederlanden van Nu komt daarmee geheel te vervallen.

Daarmee volgt de Nederlandse vestiging van Generali de wens van de Italiaanse moeder om internationaal te opereren onder één merk en logo.

Volgens Jaap Oudijk, directeur Klant & Markt bij Generali, volgt de verzekeraar met dit besluit ook een brede trend in de markt. Hij heeft de overtuiging dat de verschillende distributiekanalen elkaar kunnen versterken door beter naar elkaar te kijken en van elkaar te leren. Het directe verzekeringsbedrijf De Nederlanden van Nu is een 100% dochter van Generali en verkoopt sinds 2011 online verzekeringen via een eigen website. Generali gaat nu via alle distributiekanalen dezelfde producten aanbieden tegen een eensluidend netto tarief.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.