Florius zet uitzondering op provisieverbod in

0

Florius heeft een eerste groep intermediairs geformeerd die binnenkort in gesprek gaan met klanten die voorzienbare financiële problemen hebben ten aanzien van de hypotheek. Florius vergoedt de advieskosten die de adviseur maakt aan de deelnemende kantoren.

De gesprekken maken deel uit van de pilot ´klant in nood´. Florius: “De uitzondering op het provisieverbod maakt het vanaf 1 januari 2015 mogelijk dat klanten met voorzienbare financiële problemen ten aanzien van de hypotheek, niet hoeven te betalen voor financieel advies. Wij willen voor deze klanten de drempel wegnemen om in een vroeg stadium contact op te nemen met hun adviseur.”

Florius-klanten van de deelnemende intermediairs die hiervoor in aanmerking komen kunnen kosteloos bij hun adviseur terecht voor financieel advies. Florius vergoedt -onder bepaalde voorwaarden- de werkzaamheden die gericht zijn op het oplossen of voorkomen van een voorzienbare betalingsachterstand (bijvoorbeeld door werkloosheid of echtscheiding) op de hypotheek aan de deelnemende intermediairs.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.