Vergelijkingssite haalt klantgegevens van internet

0

Verzekeringen.com lanceert de Social Check: een tool die social mediagegevens van consumenten scant voor updates op het gebied van verzekeringen. Voor inbreuk op de privacy hoeft niet te worden gevreesd, stelt de vergelijkingssite.

Door het koppelen van een Facebook- of Twitter-account kan het algoritme van Verzekeringen.com bepalen of het interessant is om je verzekeringen te vergelijken. Of dat het eventueel nodig is dat een consument de polisgegevens moet updaten.

Jelmer Dingemanse van Verzekeringen.com, licht toe: “Zodra een klant op Twitter zijn plannen deelt voor een wereldreis, dan kunnen wij aanbieden om de reisverzekering met Europese dekking om te zetten naar een reisverzekering met werelddekking. Een ander voorbeeld kan zijn het dat iemand zijn woonplaats op Facebook update. Vanuit Verzekeringen.com kunnen we dan proactief vragen of we de polis ook mogen aanpassen met het nieuwe adres.”

Naast het proactieve advies, worden alle afgesloten verzekeringen ook regelmatig vergeleken om te zien of de consument een besparing kan realiseren en dus beter kan overstappen. Voor inbreuk op de privacy hoeft niet te worden gevreesd, stelt de vergelijkingssite. “Het koppelen van social media is naast kosteloos ook vrijblijvend, verzamelde data worden niet langer dan 24 uur bewaard en nooit gedeeld met verzekeraars.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.