NN Inkomen maakt werk van duurzame inzetbaarheid

0

Nationale-Nederlanden Inkomen wil HR professionals inspireren actief aan de slag te gaan met duurzame inzetbaarheid. Vandaag start de verzekeraar met de campagne HR Actief, waarin HR professionals praktijkvoorbeelden geven hoe zij met duurzame inzetbaarheid omgaan.

Werknemers die gezond, flexibel en betrokken zijn, zijn volgens NN tevredener, productiever en beter inzetbaar. Daarmee zijn ze belangrijk kapitaal voor een bedrijf. Omdat de zorgsector voor wat betreft duurzame inzetbaarheid specifieke uitdagingen kent, is er voor HR professionals binnen deze branche aparte aandacht in de campagne. Verschillende whitepapers maken deel uit van de campagne.

Praktijkvoorbeelden

In de campagne vertelt onder andere P&O Manager Jessica Strijbis van Peter Appel Transport hoe een modern planningssysteem de flexibiliteit van haar organisatie vergroot en de inzetbaarheid van chauffeurs op lange termijn verbetert. Anja Velthuis, personeelsconsulent van Stichting Groenhuysen, vertelt hoe lokale bijeenkomsten en laagdrempelige communicatiekanalen haar organisatie helpen om de dialoog rondom duurzame inzetbaarheid op te starten. Mirjam Mensinga van Savant Zorg tot slot, vertelt waarom zij binnen haar zorgorganisatie tien werknemers heeft opgeleid tot ontwikkelcoaches en welke belangrijke rol zij vervullen.

Deskundig gesprekspartner

NN heeft zich tot doel gesteld om dé partner voor werkend en ondernemend Nederland te worden op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Fred Toussaint, directeur Nationale-Nederlanden Inkomen: “Als deskundig gesprekspartner kunnen we samen met onze klanten het verschil maken op duurzame inzetbaarheid.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Alex Klein

Alex Klein is hoofdredacteur van InFinance, een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners.