‘Zo is het weer leuk om een aov te adviseren’

0

Het aantal werkenden dat voor zichzelf begint, groeit nog ieder jaar. Tegelijkertijd kiezen steeds minder van die zelfstandigen voor de steun en zekerheid van een aov. Daar liggen advieskansen voor jou als adviseur, aldus Nicole Wiesehahn, Directeur Commercie van Movir.

“Goed voor je klanten, maar ook voor jou”

Digitale ontwikkelingen maken het steeds aantrekkelijker om die kansen ook daadwerkelijk te benutten. Zeker bij een aov is het heel belangrijk dat de verzekering blijft passen bij de situatie van je klant. Goed beheer is daarom essentieel. Daar gaat veel tijd in zitten.

Ik snap dat het voor jou als adviseur daarom misschien niet altijd rendabel is om een aov te adviseren. Recente ontwikkelingen maken het adviseren, aanvragen en beheren van een aov makkelijker en eenvoudiger. Dat is prettig voor je klanten en het biedt kansen voor jou.

De digitale ontwikkelingen zorgen er met name voor dat je klanten steeds meer zelf aan het stuur kunnen zitten. Zo zijn er slimme webmodules – zoals het i-frame van Movir – waarmee je klanten zelf een deel van de aanvraag kunnen regelen. Ook zijn er it-oplossingen die het beheren van een aov eenvoudiger maken. Zo kunnen je klanten jaarlijks hun gegevens updaten. Die informatie is meteen gekoppeld aan je administratie- of adviespakket. Dat bespaart jou veel tijd. Dat geeft je de kans om met je klanten nóg meer stil te staan bij hun situatie, en zo je echte waarde toe te voegen.

Als je slim gebruikmaakt van de digitale mogelijkheden, wordt het aanbieden van een goede aov weer leuk. Dat is goed voor je klanten, maar ook voor jou.

Deze column werd eerder gepubliceerd in de InFinance-special Kansen & Visies 2023.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Nicole Wiesehahn

Nicole Wiesehahn is Directeur Commercie van Movir.