“De nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement”, stelt Zwitserleven. Daarom staan duurzaamheid en samenwerken centraal in de nieuwe landelijke merkencampagne die de pensioenverzekeraar vandaag lanceert.
In de nieuwe Zwitserleven-campagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’ is pensioen als verlengstuk van de normen en waarden van je organisatie een belangrijk thema. Daarin is ‘Sterre’ (afbeelding) het gezicht van de nieuwe generatie beslissers binnen het bedrijfsleven. Deze groep heeft een andere definitie van pensioen dan vorige generaties. Zij zien pensioen als onderdeel van goed werkgeverschap en stellen hoge eisen aan duurzaamheid; hoe wordt mijn pensioengeld zo ingezet dat het een positief effect heeft op een betere wereld?
Beter inzicht
“Steeds meer werknemers én werkgevers willen beter inzicht in wat we concreet doen op het vlak van duurzaamheid”, aldus Arne Galama, Head of Marketing bij Zwitserleven. “Want we willen allemaal bijdragen aan een betere wereld. Dat verwachten bedrijven ook van hun pensioenverzekeraar.”
In de campagne vertelt Zwitserleven hoe het dat doet, met verhalen over concrete projecten en initiatieven op het gebied van duurzaamheid. De pensioenverzekeraar onderscheidt binnen haar MVO-beleid drie aandachtsgebieden: Duurzame producten & klantrelaties, Duurzame bedrijfsvoering en Duurzaam beleggen.
De campagne is vanaf eind juni te zien en te horen op radio, online en de sociale kanalen.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.