Het Zwitserleven-gevoel wordt verbreed

0

Zwitserleven start een herpositionering van haar merk met een nieuw Zwitserleven-gevoel. De pensioenverzekeraar wil een bredere doelgroep gaan aanspreken. En ook pensioenen emotioneel begrijpelijker maken.

Vanaf vandaag start Zwitserleven de merkcampagne ‘Een gevoel dat we delen’. Stond in eerdere campagnes de ‘eenzame’ pensioengenieter centraal, nu zien we vooral de personen die met hen meegenieten.

“Als je praat met mensen en hoort hoe ze hun pensioentijd willen besteden, dan past het beeld van de gepensioneerde man, eenzaam op een wit strand, ver weg van hier, niet meer in de huidige tijdsgeest”, aldus Paul Pilon, Brand Lead. “Pensioenambities zitten ‘m vaak in kleine dingen, niet in grote dromen. Bovendien wil niemand alleen oud worden. Daarom varen we een nieuwe koers.”

Met de nieuwe campagne wil Zwitserleven verbreden en meer mensen aanspreken. Maar ook pensioenen emotioneel veel begrijpelijker te maken.

“We laten pensioenambities zien die herkenbaar zijn en dichter bij huis liggen”, zegt Geneviève Ho Sam Sooi, Director Personal Solutions & Marketing. “Maar dat is niet genoeg. Pensioen is een complex product, maar met pensioen gaan is een emotioneel moment. Door pensioen meer gevoel te geven, begrijpelijker te maken, moedigen we onze deelnemers en toekomstige klanten aan om aan de slag te gaan met hun pensioen.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.