De marketingvooruitzichten van 2022

0

Online marketing is een vak apart, want elk jaar opnieuw zijn er wijzigingen betreft waar zoekmachines waarde aan hechten.

Natuurlijk blijven linkbuilding en kwalitatief goede teksten op je website altijd belangrijk, maar voor het komend jaar zijn er een aantal opvallende trends op het gebied van online marketing. Deze gaan over hoe je met je website zo hoog mogelijk kunt staan in de zoekresultaten van Google, want dit is de belangrijkste en meestgebruikte zoekmachine. Heb je vragen over deze aspecten, of wil je de zoekmachine optimalisatie voor je website uitbesteden? Neem dan contact op met online marketing bureau DoubleSmart.

Hoge waardering voor dynamische content

Waar voor lange tijd de teksten op een website het belangrijkst waren, hecht Google nu steeds meer waarde aan dynamische content, oftewel: video’s. Door middel van video kun je immers heel veel informatie op een hapklare manier aanbieden. De bezoekers van je website hoeven geen ellenlange teksten meer te lezen, maar hoeven enkel op ‘play’ te klikken om de video af te spelen. Als je video’s op een slimme manier inzet, zul je merken dat je website hoger gaat scoren in de organische zoekresultaten van Google.

Lokale producten en dienstverlening

Waar het voorheen niet zoveel uitmaakte waar je je bevond, hecht Google steeds meer waarde aan de locatie van je bedrijf. Mensen die dicht bij jou in de buurt zitten zullen je eerder vinden, zeker als je een Google My Business profiel aan hebt gemaakt. Zodra iemand een bedrijf zoekt in een specifieke regio, laat Google een kaart zien met de mogelijke opties en waar deze gevestigd zijn. Als je daar optimaal van wilt profiteren maak je een Google My business profiel aan, waar je alle (contact)gegevens invult. Zo kunnen mensen je veel makkelijker vinden en contacteren, en kun je bovendien foto’s toevoegen van wat je te bieden hebt.

Expertise en betrouwbaarheid

Waar je jaren geleden Google nog relatief makkelijk voor de gek kon houden met geautomatiseerde content, is dat nu vrijwel niet meer mogelijk. Google is ontzettend sterk geworden in het beoordelen of content menselijk is of niet, en van goede kwaliteit. Schrijf dus unieke teksten, voeg relevante links toe, en laat Google zien dat je hebt nagedacht over wat je vertelt.

Houd je website up-to-date

Dit is eigenlijk iets wat al jaren onverminderd belangrijk is als je hoog wilt ranken in Google. Steeds als je de content op je website vernieuwt, laat je Google weten dat je nog actief bent. Daardoor zal je website hoger ranken. Schrijf bijvoorbeeld blogs, voeg nieuwe foto’s toe, wijzig productomschrijvingen aan de hand van een nieuw zoekwoordenonderzoek, en wijzig zo nu en dan een tekstpagina met nieuwe informatie. Dit zal Google waarderen, puur doordat je laat zien dat je actief bezig bent de website te onderhouden. Up-to-date content is goede content!

Vind je al deze punten lastig te implementeren, of heb je vragen over hoe je met de nieuwste ontwikkelingen op SEO gebied aan de slag kunt? Dan kun je het beste contact opnemen met DoubleSmart. Daar kunnen ze je precies vertellen wat je het komende jaar kunt doen om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te staan.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Partnernieuws

Bovenstaande tekst is geschreven door één van onze (kennis)partners. De redactie gaat uit van de betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie door de aanbieder.