Communicatie is een essentieel onderdeel van vrijwel alle vormen van bedrijfsvoering. We hebben het dan niet over strategische communicatie, maar communicatie in de letterlijke zin. Daarvoor maak je gebruik van dienstverlening die dit mogelijk maakt voor je.
Omdat dit zo’n essentieel onderdeel van je bedrijfsvoering is, wil je niet alleen dat alles te allen tijde werkt, maar ook dat je zo optimaal mogelijk gebruik maakt van de mogelijkheden die er zijn. Daarom is het verstandig om te kiezen voor zakelijke telefonie op maat. We bespreken drie voordelen daarvan die je écht wilt.
Veel integratiemogelijkheden
Zakelijke telefonie op maat betekent ook mogelijkheden voor integratie die zaken een stuk meer geautomatiseerderd en gemakkelijker kunnen maken. Je zakelijke telefonie kan naadloos worden geïntegreerd met andere zakelijke tools en systemen, zoals CRM-software en e-mailplatforms, plus er bestaat de mogelijkheid om vaste en mobiele telefonie te integreren in één systeem. Daarnaast zijn er mogelijkheden voor geavanceerde belroutering, het instellen van wachtrijen of een telefooncentrale (in de cloud). Met behulp van deze maatwerkoplossingen, die je naar behoefte kunt laten installeren, kun efficiënter én effectiever gebruikmaken van communicatietools, waardoor ook de productiviteit omhoog kan gaan. Andere mogelijkheden van op maat oplossingen voor zakelijke telefonie zijn bijvoorbeeld integratie van Teams Telefonie en Managed Telecom.
Schaalbaarheid
Het feit dat bovenstaande zaken naar behoefte geïnstalleerd kunnen worden, betekent je behoefte leidend is in je afname van zakelijke telefonie op maat. Dat levert ook voordelen op op het gebied van schaalbaarheid. Je hebt immers niet constant dezelfde behoeftes. Deze kunnen ook afhankelijk zijn van groei of juist krimp van je bedrijf. Het is fijn als je op zo’n moment gemakkelijk en snel kunt opschalen of afschalen. Omdat de diensten die je afneemt wat betreft zakelijke telefonie op maat zijn, heb je – afhankelijk natuurlijk van gemaakte afspraken – die vrijheid die ervoor zorgt dat je efficiënt kunt blijven werken en nooit te veel betaalt voor overcapaciteit gedurende een langere periode. Bij een statisch abonnement op telefoniediensten zou dat wel het geval zijn.
Persoonlijke ondersteuning
Niet onbelangrijk is dat je kunt rekenen op persoonlijke ondersteuning, in de zin dat je niet op afstand geholpen hoeft te worden en/of achteraan de rij moet aansluiten. Als bedrijf is tijd geld, en als er problemen zijn rondom telefoniediensten die cruciaal zijn voor je communicatie, dan is de kans groot dat dit ‘downtime’ oplevert waardoor de productiviteit flink geraakt kan worden. Het is dus zaak dat eventuele problemen serieus genomen worden en snel opgelost worden voor je. Ook wil je graag dat iemand zich specifiek buigt over jouw situatie om tot de beste integratieoplossingen te komen. Wanneer je zakelijke telefonie op maat afneemt, mag je ervan uitgaan dat je optimaal ondersteund wordt en dat er alles aan gedaan wordt om problemen zo snel mogelijk op te lossen.
Misschien besef je helemaal niet in welke mate er aanvullende dienstverlening er mogelijk is op het gebied van zakelijke telefonie om je bedrijf efficiënter en productiever te maken. Het kan nooit kwaad om je hierover te laten adviseren. Een expert zal mogelijkheden zien die je zelf nog niet bedacht had en die echt in de praktijk een groot verschil kunnen maken. Door optimaal gebruik te maken van zakelijke telefonie op maat, kun je het maximale uit je bedrijf en je medewerkers.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.