Eerste geslaagden voor Examen Klantintegriteit Hoffelijk

0

Opleider Hoffelijk heeft vandaag de eerste certificaten uitgereikt aan de deelnemers aan het Examen Klantintegriteit. Het examen werd geïntroduceerd in september.

Naast een aantal individuele kandidaten bevonden zich onder de geslaagden ook de medewerkers van buro S9+, het eerste bedrijf dat het examen aanbood aan al haar medewerkers.

“We leiden onze medewerkers intern op, maar uit de praktijk blijkt dat klantintegriteit niet eenvoudig is. Daarom vind ik het belangrijk dat de kennis van onze medewerkers op onafhankelijke wijze wordt getoetst”, aldus Annelie Westerveld, Managing partner bij buro S9+. “Zo krijgen we direct inzicht in het beheersingsniveau van onze medewerkers. Met vragen over de Wwft, fiscale fraude, het UBO-register en de Sanctiewet is onze actuele kennis over klantintegriteit nu in de volle breedte getoetst.”

Kwaliteitsborging

Het Examen Klantintegriteit is, naast Privacy en Informatiebeveiliging, één van de drie examens waarmee kennis over maatschappelijk thema’s op een onafhankelijke manier kan worden aangetoond. De examens zijn ontwikkeld om aan de toenemende vraag naar externe aantoonbaarheid van kwaliteitsborging te kunnen voldoen.

 

Nooit meer financieel nieuws missen? Kies welk platform het best bij u past en volg InFinance op:
Facebook, Twitter en/of LinkedIn

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.