Scildon laat kinderen praten over later

0

Scildon is een socialmedia-campagne begonnen, waarin kinderen van Scildon-medewerkers praten over hun financiële toekomst. De video’s moeten ook volwassenen stimuleren om tijdig over hun financiële toekomst na te denken.

Scildon heeft vijf korte video’s opgenomen met de kinderen. De eerste video werd door meer dan 50.000 mensen op de Facebookpagina van de verzekeraar bekeken. De video’s zijn de komende tijd te zien op de socialmedia-kanalen van Scildon.

Corine Streefland, communicatiemanager bij Scildon, heeft dit project geleid. “Ik vind veel reclames vanuit de branche saai om naar te kijken. In de meeste video’s wordt een product uitgelegd en kijk je naar een ‘deskundige’ die een toelichting geeft. Vanuit de gedachte dat dit toch anders moet kunnen, ontstond het idee om kinderen vragen te stellen om zo een aantal financiële onderwerpen op een luchtige manier onder de aandacht te brengen.”

“De video’s overtreffen onze verwachtingen. Kinderen reageren op dit soort vragen heel ontwapenend. Als volwassene ga je dan toch het thema ‘financiën’ op een andere manier beleven. De reacties op de eerste video over hoe de wereld eruit ziet over 30 jaar zijn heel positief.”

Menselijke maat

Streefland: “Met deze video’s, met in de hoofdrol de kinderen van onze medewerkers, willen we vooral dicht bij het leven van alledag blijven. De gekozen thema’s voor deze filmpjes hebben wel degelijk een serieuze achtergrond. Consumenten moeten op steeds meer gebieden zelf verantwoordelijkheid nemen om financiële reserves op langere termijn op te bouwen. Via de uitspraken van de kinderen hopen wij dat ook volwassenen gestimuleerd worden om tijdig over hun financiële toekomst na te denken.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.