Ikbenfrits heeft een nieuwe identity ontwikkeld, met een nieuwe naam en merkbelofte. Onder de naam ‘Frits’ wil de online hypotheekadviseur met de campagne een statement maken tegen heilige huisjes in de markt.
De merkcampagne is ontwikkeld in samenwerking met dentsuACHTUNG! Mediabureau ZIGT is verantwoordelijk voor de mediastrategie. “Waar het voor consumenten gewoon is om bij grote aankopen producten uitvoerig te vergelijken, zie je in de hypotheekmarkt veelal oogkleppen en volgzaam gedrag”, stelt Gerben van der Zwaard, strategy director bij dentsuACHTUNG!. “We kiezen massaal voor het ‘mannetje’ dat iemand ons aanraadt; dat voelt nu eenmaal vertrouwd. Maar die onafhankelijke adviseur heeft niet altijd de mogelijkheden om alle opties in de markt naast elkaar te leggen. En banken adviseren vooral zichzelf. Als het op hypotheken aankomt ontgaat Frits niets, en daar heeft de klant uiteindelijk profijt van. De nieuwe merkbelofte ‘Goed bekeken hypotheken’ vertelt dat verhaal in drie woorden. De nieuwe identity is een visuele vertaling van de frisse wind die Frits in de markt vertegenwoordigt: fris, positief, duidelijk en transparant.”
Heilige huisjes
De campagne maakt een statement tegen heilige huisjes in de markt; de eerste film gaat over banken die vooral hun eigen hypotheken adviseren. “Frits wil dit fixen door klanten de controle terug te geven, middels een slimme rekentool die alle hypotheken met elkaar vergelijkt”, aldus Thomas de Leeuw, mede-oprichter van Frits.
“Onze tool, waar klanten trouwens ook gewoon zelf mee aan de slag kunnen, maakt alle opties inzichtelijk, en onze adviseurs maken vervolgens samen met klanten de beste keuze voor hun situatie.”
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.