Koppeling tussen CCS en Postex

0

Verzekeringsbedrijven die werken met de backoffice-software Level van CCS kunnen dankzij een koppeling met Postex straks ook gebruik maken van het Postex cloudplatform voor klantcommunicatie.

CCS en Postex hebben deze week een partnerovereenkomst ondertekend. In de loop van het tweede kwartaal van dit jaar zal de koppeling tussen Level en Postex beschikbaar komen via de Marketplace. Dit is het door CCS gecreëerde integratieplatform dat eind vorig jaar is geïntroduceerd.

Het doel van de samenwerking is om verzekeringsbedrijven te ondersteunen met innovatie en kwaliteitsverbetering van de communicatie met hun klanten. Verzekeringsbedrijven kunnen met behulp van Postex via diverse kanalen eenvoudig communiceren met zowel eindklanten als adviseurs, versneld digitaliseren en iDeal-betaalmogelijkheden aanbieden.

Postex faciliteert het complete verzendproces en zorgt voor de documentstromen rondom prolongatieoutput, aanmaningen, mutatiebrieven en overige correspondentie. Naast compleet inzicht in de verzendstatus van uitgaande berichten kunnen verzekeringsbedrijven gebruik maken van digitaliseringscampagnes waarmee fysieke post kan worden uitgefaseerd. Hiermee kan een financieel voordeel worden behaald.

Communicatievoorkeur

Door de koppeling met Postex beschikken verzekeringsbedrijven over de mogelijkheid om berichten te verzenden op basis van de communicatievoorkeur van de ontvanger. Postex verzorgt zowel de fysieke als digitale verzending van post naar de eindklanten in de gewenste huisstijl van de tussenpersoon of verzekeraar.

Naast verwerking van documentstromen biedt Postex inzicht in alle ontvangstdetails van berichten. Ook kunnen geautomatiseerde vervolgacties worden geconfigureerd waardoor lees- en betaalgedrag kan worden gestimuleerd. Mocht de eindklant bijvoorbeeld per mail niet of slecht bereikbaar zijn, kan als vervolgactie worden ingesteld dat er alsnog een brief wordt nagezonden.

Ontvangers kunnen door middel van de digitaliseringscampagne hun communicatievoorkeur wijzigen en diverse acties uitvoeren zoals direct betalen. Nieuwe of gewijzigde e-mailadressen en mobiele telefoonnummers worden via het koppelvlak automatisch gesynchroniseerd met CCS.

De additionele intermediairmodule van Postex geeft serviceproviders en verzekeraars mogelijkheden om verstuurde berichten ook ter inzage aan te bieden aan aangesloten tussenpersonen.

Binnenkort kunnen klanten van CCS gebruik gaan maken van de koppeling welke gefaseerd zal worden opgeleverd en uitgerold. Tijdens de CCS Summit 2019 zullen beide partners de Level-gebruikers informeren en de mogelijkheden van de koppeling toelichten.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.