Martin Keegstra aan het woord

0

Martin Keegstra, Directeur Welke Groep

 

Wat zijn de bijzondere zaken die aandacht vragen

Welke heeft sinds haar ontstaan altijd fors ingezet op het automatiseren van processen om daarmee het werk van financieel adviseurs makkelijker te maken. Deze visie zetten wij vandaag de dag onverminderd voort. Bijvoorbeeld met ons CRM-programma. Adviseurs kunnen hiermee efficiënter met hun tijd omgaan en creëren ruimte in hun agenda om er echt voor hun klanten te zijn. Bovendien kunnen we samen met het Service-abonnement een nieuw verdienmodel uitrollen en op de kosten besparen met Business Support. Hiermee nemen we een deel van of zelfs de gehele binnendienst over, inclusief beheerzaken die een adviseur normaal zelf uitvoert. Dit tegen een tarief dat veel lager ligt dan wanneer hij dit zelf zou doen. Tot slot is online toegang tot financiële zaken in deze tijd een must. Daarom bieden we bij het Service abonnement ook een online klantenportaal. Hier kan de consument producten die hij via verschillende adviseurs heeft afgesloten bekijken, gegevens wijzigen en financiële documenten beheren. Met een quickscan maken we op basis van financiële feiten inzichtelijk hoe we met behulp van bovenstaande de marge van de adviseur kunnen verbeteren.

 

Welke nieuwe wegen slaat Welke in

Twee jaar geleden zijn we als Welke Financiële Diensten al een nieuwe weg ingeslagen door ons nog meer op de toegevoegde waarde te richten. We zijn daarmee voorop gaan lopen: adviseurs moeten bewust kiezen voor een structurele samenwerking met ons. Hoe meer de adviseur gebruik maakt van de breedte van onze dienstverlening, hoe hoger zijn rendement. Met de overname van Huis & Hypotheek in februari 2012 kunnen we ook adviseurs die zich willen aansluiten bij een landelijk merk bedienen, en een sterke marketingtool aanbieden.

 

 Welke kansen liggen er voor het intermediair

We verwachten dat de markt over twee jaar in rustiger vaarwater komt. Maar er liggen nu al genoeg kansen voor adviseurs. Banken verminderen hun point of sales-punten en slechts 33% van de adviseurs zal overleven. Daar staat tegenover dat meer dan anderhalf miljoen Nederlanders persoonlijke service bij de aanschaf van een financieel product willen.

 

De Welke Groep heeft via zusteronderneming Welcium ontheffing verkregen van het provisieverbod voor bepaalde activiteiten die zij voor aanbieders verrichten. 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.