Scildon zet pensioenbedrijf in de spotlights

0

Scildon zet een omvangrijke mediacampagne in om haar naamsbekendheid op het gebied van pensioen te verhogen. De campagne is gericht op financieel adviseurs, accountants en MKB ondernemers.

In Nederland kent Scildon – voorheen Legal & General – drie kernactiviteiten: collectief pensioen, overlijdensrisicoverzekeringen en vermogensopbouw. De verzekeraar richt zich met haar pensioenpropositie op werkgevers in het MKB tot 250 werknemers.

Meer individuele keuzes

Binnen dit segment groeit Scildon hard, zegt Michel van Dam, commercieel directeur Scildon. De corporate campagne moet deze groei een extra boost geven. Van Dam: “Het pensioenstelsel zal in de komende jaren veranderen. Wij verwachten dat de richting van deze veranderingen onderdeel is van de uitkomsten van het huidige formatie-overleg. Gelet op de adviezen van de SER zullen de veranderingen vooral liggen op meer individuele keuzes voor de deelnemers, meer flexibiliteit en betere transparantie van kosten en rendement.”

Onafhankelijk financieel advies

Voor het product collectief pensioen is een onafhankelijk financieel advies in het belang van zowel de werkgever als de werknemers, zegt Van Dam. “Deze belangrijke secundaire arbeidsvoorziening gaat tenslotte om het toekomstig inkomen, waar werknemers sterk afhankelijk van zijn. Dat vereist zorgvuldig advies. Ondernemers die naar aanleiding van de campagne contact met ons zoeken worden dan ook altijd in contact gebracht met de onafhankelijke financieel adviseur die deskundig is op het gebied van pensioen en onze producten betrekken in hun adviestraject.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.