Eén op de vijf is vandaag extra voorzichtig

0

Het overkomt één op de vijf Nederlanders minimaal maandelijks dat zij iets kapot laten vallen of beschadigen door hun eigen onhandigheid. Bij 6% gebeurt dit zelfs wekelijks. Telefoons, tablets en horloges zijn het procentueel gezien het vaakst de dupe van deze onhandige manoeuvres.

Onderzoek van International Card Services (ICS) wijst dit uit. De creditcardmaatschappij vroeg Nederlanders naar hun bijgeloof en onhandigheid en bracht het type claims op de Aankoopverzekering in kaart. Daarmee zijn aankopen met de creditcard 180 dagen verzekerd tegen diefstal, verlies of schade. Bijna een kwart (24%) van de 1.055 respondenten gaf overigens aan dit product niet te kennen. Was dit wel het geval geweest dan zouden ze hierdoor niet minder voorzichtig  met hun aankopen omgaan.

Een deel van de claims op de aankoopverzekering komt voort uit onhandige ongelukjes zoals iets op het dak van de auto laten liggen en wegrijden of het verliezen van een armband, horloge of (zonne)bril. Het duurste product dat ooit werd geclaimd bij de creditcard-uitgever was een jas van 3.250 euro. De jas was beschadigd en kon worden vergoed binnen de verzekering.

Vrijdag de 13e

Met dit onderzoek wilde ICS, in het kader van vrijdag de dertiende, tevens onderzoeken in hoeverre men op zijn hoede is voor onhandige ongelukjes. Maar liefst één op de vijf Nederlanders is vandaag extra voorzichtig. Zij gaan liever niet op reis, plannen geen belangrijke afspraken en lopen al helemaal niet onder een ladder door.

 

 

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.