Klanten overtuigen en verleiden is een vak

0

Waarom doen mensen wat ze doen? Wat belemmert ze? Hoe verleid je ze? Actuele vragen in de competitieve wereld van de financiële dienstverlening. Samen met Guideology gaat InFinance u de antwoorden aanreiken om meer grip te krijgen op het gedrag van uw klanten.

Klanten overtuigen en verleiden is een vak. Een ambacht. De basis is psychologie. Om ook de financiële dienstverlening de kracht van psychologische gedragsbeïnvloeding te laten ervaren, besteedt InFinance de komende maanden via diverse uitingen aandacht aan gedragsbeïnvloeding met toegepaste psychologie. Het eerste artikel kunt u hier lezen.

Geef uw mening

Om deze artikelen en events zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij uw dagelijkse activiteiten hebben we met Guideology een korte enquête opgesteld over beïnvloeding van gedrag van uw klanten en/of medewerkers. Doe ook mee aan dit onderzoek en help daarmee uzelf en uw collega’s commercieel succesvol klantgedrag te beïnvloeden met toegepaste psychologie. Alle deelnemers aan het onderzoek ontvangen niet alleen de resultaten maar ook een praktisch cadeautje!

De branche en gedragsbeïnvloeding

De wetenschap geeft ons steeds beter inzicht in de manieren waarop mensen tot besluiten en acties komen. Praktische toepassing van die kennis verhoogt de effectiviteit en efficiency van je commerciële inspanningen enorm. Maar: hoe pakt u dat concreet aan? Commercieel, passend binnen je strategische kaders en op een praktische, verantwoorde manier? Een select gezelschap van directieleden, managers en experts uit de financiële dienstverlening ontdekken de antwoorden hierop tijdens de Ronde Tafel-bijeenkomst die InFinance en Guideology binnenkort organiseren. Hier zullen zij zelf de kracht van psychologische gedragsbeïnvloeding ervaren en hierover met elkaar in discussie gaan. Een verslag hiervan verschijnt in december 2017 in de InFinance special Visie & Kansen 2018.

Guideology

Guideology is een nieuw initiatief van Delphis Marketing (Paul de Heer), Grey Matters (Mischa Coster) en Timpulse (Frans van Rheenen). Guideology verenigt bewezen autoriteit en expertise op het gebied van marketing, communicatie, financiële dienstverlening, psychologie, proces en didactiek in één propositie: richting geven aan klantgedrag.

De missie van Guideology is financiële dienstverleners en hun distributiepartners helpen om hun klanten te begeleiden naar de juiste – wederzijds profijtelijke – beslissingen en concrete acties door gebruik van wetenschappelijk bewezen gedragspsychologie.

Deel dit artikel

Over de auteur

Alex Klein

Alex Klein is hoofdredacteur van InFinance, een crossmediaal platform voor financiële dienstverleners.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten