Keurmerkverzekeraars maken werk van fraudebestrijding

0

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren doen veel aan fraudebestrijding, blijkt uit een thema-onderzoek Stichting toetsing verzekeraars. In de benchmark staat a.s.r. met een score van 93% op de eerste plaats. Op de tweede plaats volgt met een score van 88% verzekeraar OHRA.

De gemiddelde benchmarkscore ligt op 73%. Dat is gemiddeld genomen een goede score, maar er is wel veel variatie in de scores. De hoogst scorende verzekeraar heeft een score van 93% en de laagst scorende 52%. Zeven verzekeraars scoren lager dan 60%. “Deze keurmerkhouders moeten meer doen om fraude te voorkomen en te bestrijden”, zegt directeur van Stichting toetsing verzekeraars Ron van Kesteren.

Hij noemt het een goede zaak dat de keurmerkhouders prioriteit geven aan fraudebestrijding. “Fraudepreventie en -bestrijding dragen er immers aan bij dat fraudeurs minder kans van slagen hebben, waardoor de verzekeraar de consument uiteindelijk niet hoeft te confronteren met een hogere verzekeringspremie.”

Bekijk hier alle resultaten uit het thema-onderzoek

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.