Michiel Meijer is sinds deze algemeen directeur bij Van Bruggen Adviesgroep. In die functie wil hij de ultieme balans tussen online- en offline-advies bereiken. Maar ook de optimalisatie en intensivering van klantcontactmomenten staat hoog op zijn wensenlijst.
In een interview met InFinance vertelt hij hoe hij dit wil realiseren. Meijer: “Je moet je goed inleven in wat voor de klant belangrijk is. Wij willen dat doen op basis van levensthema’s. Als je weet in welke levensfase een klant zich bevindt, kun je beter aanvoelen wat voor hem belangrijk is. Een klant met een jong gezin heeft logischerwijs andere behoeften dan een klant die binnenkort met pensioen gaat. Vervolgens moet je de klant een ruim aanbod aan mogelijkheden kunnen bieden, en dat moet je kunnen doen op het moment dat het voor de klant relevant is.”
ABN Amro
Meijer is afkomstig van ABN Amro en wordt bij Van Bruggen verantwoordelijk voor de uitbouw van de huidige formule. De dagelijkse leiding van Van Bruggen is nu in handen van Michiel Meijer en Henk van de Bunt. Grootaandeelhouder Pieter van Tuinen vervult de functie van directievoorzitter.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.