Adfiz cyber-magazine voor adviseurs

0

Vorig jaar sloot Adfiz zich aan bij het project ‘Veilig Zakelijk Internetten’ van MKB-Nederland en VNO-NCW. De Haagse Hogeschool heeft inmiddels het onderzoek afgerond. Hierbij is meer inzicht verkregen in wat er op het gebied van cybercrime kenmerkend is voor advieskantoren.

De informatie die tot nu toe vanuit het project ‘Veilig Zakelijk Internetten’ naar voren is gekomen is samengevat in een op de intermediaire branche toegespitst online cyber-magazine. Adfiz stelt het magazine voor de hele branche gratis beschikbaar.

In het digitale magazine krijgt de ondernemende adviseur vanuit diverse invalshoeken instrumenten en ervaringen aangereikt, waarmee hij zijn onderneming kan beschermen. Adfiz-lid Jeroen Admiraal, directeur bij Driekleur verzekeringen, vertelt hoe hij het thema onder de aandacht brengt bij zijn klanten.

Mens de meest kwetsbare schakel

In het voorwoord schrijft Adfiz-voorzitter Wim Heeres: “Cijfers liegen niet: maar liefst 60% van ondernemend Nederland heeft te maken gehad met cybercrime. Dit blijkt uit onderzoek door de Haagse Hogeschool. Binnen mijn kantoor zijn we er alert op. Veel cybercrime is te voorkomen en te beveiligen. Vaak blijkt de mens de meest kwetsbare schakel. De mailbox is een belangrijke bron van besmettingen en malafide postbestellingen. Een inbreker is zo – onbewust – binnen gehaald. En om dan nog maar te zwijgen over de schade die aangebracht kan worden.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.