‘Een erkenning voor de brede dienstverlening van Huismerk’

0

Huismerk, onderdeel van de Romeo Groep, heeft voor de eerste keer de Gouden Lotus Award Serviceprovider klein (minder dan 700 aangesloten kantoren) in ontvangst mogen nemen. Volgens Romeo-directeur Edsel de Graaf heeft de brede dienstverlening van de serviceprovider zich in de afgelopen periode echt kunnen bewijzen.

“Verheugd en vereerd”, is De Graaf als de award aan hem wordt uitgereikt (afbeelding). De winst kwam als een kleine verrassing voor hem. “Gezien alle hectiek op de hypotheekmarkt zijn we de afgelopen periode eerlijk gezegd niet echt bewust bezig geweest met deze verkiezing. Ik denk dat dit ook geldt voor de bij ons aangesloten advieskantoren. Het feit dat we dan toch deze award hebben gewonnen voelt dan ook als een erkenning voor het werk dat we verricht hebben.”

Het afgelopen jaar bracht voor alle spelers op de hypotheekmarkt de nodige uitdagingen met zich mee. “De markt is in de afgelopen maanden enorm getest, met veel hogere volumes dan normaal. Dat gaat uiteraard niet helemaal zonder kleerscheuren en vroeg ook wat geduld bij consumenten. Maar we hebben het er al met al redelijk goed vanaf gebracht.”

Full service

De meeste serviceproviders worden vooral beoordeeld op de verwerking van hypotheekaanvragen en toegang tot aanbieders. Huismerk wil zich onderscheiden door adviseurs van meerdere diensten te voorzien. De Graaf: “Onze stelling is dat een intermediair die klaar wil zijn voor de toekomst, zich moet laten ondersteunen door een serviceprovider met een brede dienstverlening.” Dit full-service-concept stelt intermediairs in staat om breder en efficiënter te kunnen werken. Zo is er ondersteuning bij de bemiddeling en bij fiscaal ingewikkelde vraagstukken. Daarnaast worden voordelen behaald door gezamenlijke inkoop.

Het softwaresysteem Accelerate mag daarbij ook niet onbenoemd blijven. Met dit systeem zijn intermediairs in staat om grote volumes te verwerken, mét behoud van overzicht. “Meer dan de helft van de aangesloten kantoren kiest er inmiddels voor om te werken met Accelerate, dus dat zegt al iets over hoe positief men hierover is.”

Het dienstenaanbod van Huismerk wordt daarnaast continu uitgebreid. De Graaf: “Het afgelopen jaar hebben we een aantal aanbieders toegevoegd. Ook werd het aanbod uitgebreid met taxatie- en notarissenservice met inkoopvoordeel. En we bieden nu mogelijkheden aan op het gebied van energie en verduurzaming. Daarbij helpen we consumenten die hun woning willen verduurzamen, door partijen naar voren te schuiven die gespecialiseerd zijn op het gebied van inventarisatie en installatie. Tot slot wordt ons softwarepakket het hele jaar door geüpdatet. Daarmee krijgen gebruikers continu verbeteringen in het systeem voorgeschoteld. Voor de adviseur wordt het werk eigenlijk alleen maar makkelijker gemaakt.”

Extra bewezen in drukke periode

Huismerk is sinds 2015 actief met haar full-service-concept. De winst van de eerste Gouden Lotus Award in 2022 ziet De Graaf als een signaal dat nu de erkenning er is voor hun brede dienstverlening. Bovendien heeft Huismerk zich extra kunnen bewijzen in de afgelopen drukke periode. “Met name de ondersteuning van Accelerate heeft ervoor gezorgd dat adviseurs met beperkte middelen toch grote volumes hebben kunnen draaien. Tegelijkertijd biedt het systeem ondersteuning bij beheer, waardoor adviseurs richting de toekomst ook bestendigheid hebben voor als het wat minder druk gaat worden.

Lees hier het hele interview in de e-InFinance Special Gouden Lotus Awards 2022

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.