Je zou denken dat het voor algemeen directeur Tim Rijvers (foto) een verrassing was dat DAK de Gouden Lotus Award in de categorie Serviceprovider zou winnen. Maar hij vindt het niet meer dan logisch dat DAK de award voor de tweede keer op rij wint. “De beste serviceprovider voor onze leden willen zijn is een strategie waar we bij DAK al langer aan bouwen en ook blijven bouwen.” Zo komt met DAK Compleet Zakelijk het particuliere succesnummer binnenkort ook beschikbaar voor de zakelijke schademarkt.
“Een hypotheekkantoor krijgt bij DAK meer dan een hypotheek”
Het schadedomein is van oudsher de kurk waar DAK op drijft. Dat is nog steeds zo, maar inmiddels worden ook de vruchten geplukt van de ingezette marktverbreding met nieuwe producten en diensten. Een opvallende positieve uitkomst van de substantiële groei die de serviceprovider in de achterliggende jaren heeft doorgemaakt, is wel dat steeds meer hypotheekkantoren de weg naar DAK weten te vinden. Maar ook de leden die voorheen vooral schade bij DAK deden, laten nu vaker ook (een deel van) de hypotheekproductie via de serviceprovider lopen, vertelt Rijvers.
Hypotheekkantoren
Het grote voordeel voor hypotheekkantoren is volgens hem dat je bij DAK toegang krijgt tot een breder aanbod aan producten en diensten. “Zo kun je de klant die jou voor de hypotheek zijn vertrouwen heeft gegeven, ook eenvoudig voorzien van DAK Compleet, het huismerkpakket van DAK met de 11 meest gangbare schadeverzekeringen. Daarmee bouw je niet alleen aan een totaalrelatie, maar ook aan een doorlopende schadeportefeuille, waarop je kunt terugvallen als het bij hypotheken wat minder gaat. Helaas zien we nog te weinig hypotheekkantoren hiervoor kiezen. Daarom wil ik tegen de kantoren die schadeproducten nog niet meenemen in het hypotheekgesprek zeggen, probeer het een keer. Het is goed voor de klant, voor jezelf en voor de opbouw van een bredere klantrelatie met meer contactmomenten.”
DAK Compleet
DAK Compleet werd in het najaar van 2022 gelanceerd en een jaar na de introductie vierde DAK al de mijlpaal van 1 miljoen euro premievolume. “DAK Compleet is ontstaan vanuit een behoefte bij onze leden aan een onderscheidend en exclusief verzekeringspakket. We hebben onze adviseur-leden de mogelijkheid gegeven om zelf schades te behandelen, uit te laten betalen en invloed uit te oefenen op de premie van het pakket. Het uitgangspunt hierbij is een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een gezond portefeuilleresultaat en de mogelijkheid voor een adviseur om meer zelf te kunnen doen. Dat heeft heel succesvol uitgepakt”, aldus Rijvers.
Lees het hele interview zonder inlog gratis in de nieuwe InFinance
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.