Syntrus zet adviseur en consument achter de knoppen

0

Syntrus Achmea gaat fors extra investeren in het digitaliseren van de dienstverlening rondom hypotheken. Consument en adviseur krijgen ieder een eigen portal. De consument kan daarin zijn hypotheek ‘onderhouden’, de adviseur krijgt er realtime inzicht in de hypotheekofferte.

“Wij zetten een grote stap voorwaarts”, zegt directeur Hugo Ouwehand. “De nieuwe portals geven onze relaties meer inzicht in de hypotheek en vergroten hun zelfredzaamheid. Zij komen meer zelf aan de knoppen.” Voor de software heeft Syntrus Achmea een contract gesloten met Topicus Finance. De migratie van de data wordt verzorgd door Data eXcellence.

Woninghypotheekportefeuille

Syntrus Achmea verstrekt namens institutionele beleggers hypotheken aan consumenten. Inclusief de labels Tellius en Attens Hypotheken bedraagt de woninghypotheekportefeuille ruim zeven miljard euro. De dienstverlening wordt volledig in eigen huis afgehandeld. Ouwehand: “Hierdoor kunnen wij kunnen elk onderdeel in het proces direct aansturen en op elkaar afstemmen. In onze ogen garandeert dat de beste service.”

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten