Nog dit jaar DAK-klantportaal

0

DAK zal nog dit jaar een klantportaal in gebruik nemen waarin klanten de status van hun hypotheekaanvraag kunnen volgen en zelf hun documenten aanleveren. Deze informatie is tevens zichtbaar voor de adviseur.

Volgens algemeen directeur Tim Rijvers biedt DAK de aangesloten advieskantoren hiermee de mogelijkheid om een meer hybride prijsmodel te hanteren. “Kantoren kunnen, als ze dat willen, klanten zelf werkzaamheden laten verrichten en dat vertalen in een lager hypotheekadviestarief.”

Groot in hypotheken

Met 1.560 leden vertegenwoordigt de coöperatie DAK bijna een kwart van alle financiële dienstverleners. Niet alle leden maken gebruik van DAK Hypotheken. Rijvers: “Dat zijn er ruim 850 van hen. Maar dit aantal neemt wel snel toe.” Afgelopen jaar is via Dak Hypotheken voor 2,5 miljard euro aan hypotheekgeld weggezet.

30 geldverstrekkers

Het assortiment hypotheken bestaat uit de producten van in totaal dertig geldverstrekkers. DAK verwacht nog een aantal nieuwe marktpartijen aan het assortiment toe te voegen. Rijvers: “Ja, dat zal nog dit jaar gebeuren. Al is de funding wel lastig op dit moment.”

DAK-kantoren betalen 325 euro voor alle handling rond een hypotheekdossier: het beschikbare assortiment, verzorging van het offertetraject en completering van het dossier. Ze kunnen de serviceproviding ook op abonnementsbasis afnemen. Dat kost 499 euro per maand.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.