Hypotheker komt op stoom met Zelfzeker-hypotheek

0

De nieuwe propositie ‘Zelfzeker’ van De Hypotheker heeft in enkele maanden tijd honderd klanten opgeleverd. Middels een Zelfzeker-hypotheek kunnen starters gebruikmaken van de optie om online het eigen hypotheekdossier samen te stellen. Het online traject wordt altijd afgesloten met advies op een Hypotheker-kantoor.

Volgens De Hypotheker willen starters veel mogelijk besparen op advies- en bemiddelingskosten, onder meer omdat zij tegenwoordig al veel eigen geld moeten meebrengen om een huis te kunnen financieren. “Met de mogelijkheid om online een groot deel van het hypotheektraject zelf te doen, speelt De Hypotheker in op de behoefte van starters om hun hypotheek te regelen tegen een gunstig tarief. Starters kunnen thuis eenvoudig alle benodigde stukken uploaden en tijdens het online traject telefonisch of via webchat vragen stellen. Bovendien krijgen zij altijd een persoonlijk adviesgesprek met een adviseur”, aldus de franchiseketen.

Vraag Zelfzeker neemt toe

Esmee de Kok is de honderdste Zelfzeker-klant. Zij kocht onlangs haar eerste huis. “Ik was al een tijdje op zoek en kwam toen een mooi appartement tegen in Goes. André Kuypers van De Hypotheker in Goes vertelde dat ik nu zelf online mijn hypotheekdossier compleet kan maken, waardoor ik flink kon besparen op de hypotheekkosten. Dat sprak mij natuurlijk wel aan. Mijn vader hielp me bij het online traject en we waren verrast hoe eenvoudig en snel dit verliep. Binnen zes dagen was het hele dossier compleet en na het adviesgesprek op de vestiging heb ik een weloverwogen keuze kunnen maken. Na het regelen van de aanvraag was de hypotheek in een mum van tijd rond.”

“We zijn erg blij dat veel klanten gebruikmaken van de mogelijkheid zelf online het hypotheektraject te doorlopen. Al bij ruim honderd klanten is na enkele maanden de hypotheek helemaal afgerond en met veel Zelfzeker-aanvragen zien we de vraag steeds meer toenemen”, zegt Twan Cats, commercieel directeur van De Hypotheker.

“Door de succesvolle start is gebleken dat we in een zichtbare behoefte van de ‘digital savvy’ starter voorzien om online zelf de controle over hun aanvraag te hebben. Zij besparen hiermee op advies- en bemiddelingskosten en hebben door het afsluitende adviesgesprek op onze vestiging wel de zekerheid dat zij de juiste keuze hebben gemaakt.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.