Florius lanceert klantrelatie-tool

0

Hypotheekadviseurs kunnen vanaf vandaag de tool ‘Kansrijke Momenten’ van Florius gebruiken. Deze stuurt op data gebaseerde signalen die aanleiding kunnen zijn voor een adviserend of informerend gesprek met de klant. Als eerste wordt gericht op het thema ‘verduurzamen’.

De tool ‘Kansrijke Momenten’ is beschikbaar binnen het Florius Adviseurs Netwerk (FAN). Per thema wordt getoond welke klanten geïnteresseerd kunnen zijn in een gesprek. Het eerste thema dat live gaat, is verduurzamen. Florius selecteert daarvoor huizenbezitters voor wie woningverduurzaming interessant kan zijn op basis van hun ‘energiebespaarpotentieel’. Hiervoor gebruikt de hypotheekverstrekker openbare data die een rol spelen bij woningverduurzaming, zoals woningtype, bouwjaar en energielabel, en loan-to-value (LTV).

Op een tabblad binnen FAN toont Florius de adviseur welke huizenbezitter de meeste winst kan behalen. Met deze informatie kan de adviseur proactief zijn klant benaderen voor een gesprek. Voor het gebruik van alle tabbladen geldt: voorwaarde is dat klanten vooraf toestemming hebben gegeven om hun gegevens te delen met hun hypotheekadviseur.

Nieuwe thema’s

Later dit jaar worden er nieuwe thema’s aan de tool ‘Kansrijke Momenten’ toegevoegd, zoals renteherziening en aflossingsvrij. Binnen het tabblad ‘renteherziening’ vindt de adviseur klanten voor wie de rentevast periode bijna is afgelopen. Binnen het tabblad ‘aflossingsvrij’ ziet de adviseur klanten die door Florius of de adviseur benaderd moeten worden in het kader van het dossier ‘aflossingsvrije hypotheken’. Als de adviseur dat wil, kan hij op deze manier zijn rol pakken op het dossier aflossingsvrij. Hij kan binnen de tool gelijk samen met de klant de hypotheekcheck invullen om het risico te bepalen, intenties te bespreken en eventuele vervolgstappen te zetten. Wil hij dit niet, dan zoekt Florius contact met de betreffende klanten.

Karin Polman (afbeelding), directeur van Florius: “Met de tool Kansrijke Momenten willen we de adviseur in zijn beheertaak ondersteunen. Wij helpen hem op weg. De adviseur kent zijn klant en zijn persoonlijke situatie als geen ander. Samen bedienen we de klant optimaal. We zijn van plan de tool snel uit te breiden. Op korte termijn kunnen adviseurs meer van ons verwachten.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.