NN richt zich met spaarapp op millennial

0

Met de nieuwe spaarapp SAM van Nationale-Nederlanden kunnen gebruikers op basis van hun levensstijl bepalen op welke momenten en met welke bedragen zij automatisch willen sparen. De app richt zich vooral op millennials.

Met de spaarapp SAM bepaalt de gebruiker het spaardoel, de manier waarop hij of zij wil sparen en het bijbehorende bedrag. De verzekeraar legt uit: “Bijvoorbeeld: voor elke 10.000 stappen, verdien je 3 euro voor een nieuw paar hardloopschoenen. Of, elke keer dat je naar college gaat, spaar je 5 euro voor een vakantie naar Thailand. Bij elk spaarmoment wordt dit bedrag dan overgemaakt naar de spaarrekening. Zo kom je iedere dag dichter bij je doel en spaar je je dromen bij elkaar.”

De app is ontwikkeld voor spaarders van 18-30 jaar. “Deze millennials zijn opgegroeid in het digitale tijdperk en gebruiken hun smartphone als extensie van zichzelf”, aldus Mariken Tannemaat, Chief Innovation Officer bij NN Group. “We zien dat deze doelgroep andere behoeftes heeft wanneer het om geld gaat. Met SAM willen wij laten zien dat sparen net zo makkelijk en leuk is als het plaatsen van een foto op Instagram of het bestellen van een taxi via Uber.”

De app wordt de komende weken getest door een selecte groep gebruikers. Bij succes komt de app voor iedereen beschikbaar.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.