Ook Volksbank gaat klanten compenseren voor teveel betaalde rente

0

De Volksbank gaat particuliere klanten van SNS en RegioBank compenseren die gedurende de looptijd te veel rente hebben betaald op hun doorlopend consumptief krediet. De bank trekt hiervoor in totaal 15 miljoen euro voor uit.

In maart oordeelde Kifid dat diverse banken bij de berekening van de variabele rente op het doorlopend consumptief krediet de marktrente onvoldoende hebben gevolgd. ABN Amro, Rabobank en ING hebben in overleg met de Consumentenbond hiervoor inmiddels al compensatieregelingen aangekondigd.

Ook voor de Volksbank was dit aanleiding om een inventarisatie te maken of dit zich ook voor zijn klanten heeft voorgedaan. “Hieruit is gebleken dat de in rekening gebrachte rente over het algemeen de marktrente volgde, maar ook dat een deel van de klanten teveel rente heeft betaald”, aldus de Volksbank.

In de aankomende tijd zal de Volksbank, in overleg met de Consumentenbond, de compensatieregeling uitwerken. Klanten van SNS of RegioBank die in aanmerking komen voor compensatie, krijgen in het eerste kwartaal van 2022 meer informatie en hoeven op dit moment geen actie te ondernemen.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.