BNP Paribas lanceert consumptief krediet in Nederland

0

BNP Paribas Personal Finance betreedt de Nederlandse markt voor consumptief krediet met een online product dat via financieel adviseurs wordt aangeboden: de Persoonlijkste Lening.

De consumptief kredietmarkt is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Door de aantrekkende economie en het stijgende consumentenvertrouwen groeit de vraag naar consumptief krediet, zo blijkt uit marktonderzoek dat BNP Paribas Personal Finance heeft uitgevoerd. Marktonderzoek toont verder aan dat consumenten een consumptieve lening zo veel mogelijk aan hun persoonlijke situatie willen aanpassen, bijvoorbeeld via een flexibele incassodatum.

BNP Paribas Personal Finance springt hierop in met de ‘Persoonlijkste Lening’, een product dat consumenten aan hun persoonlijke en financiële situatie kunnen aanpassen. Klanten kunnen zelf de maandelijkse incassodatum bepalen, het maandbedrag aanpassen of een kosteloze eenmalige aflossing doen. Daarnaast is de aanvraagprocedure volledig digitaal en wordt deze via financieel adviseurs aangeboden.

De looptijd van de lening wordt afgestemd op de economische levensduur van het leendoel. Bij overlijden wordt tot 25.000 euro kwijtgescholden.

De lening is digitaal aan te vragen, te ondertekenen, uit te betalen en online te beheren. Zowel de klant als de financieel adviseur hebben toegang tot het portaal waar zij actuele details en de de huidige staat van de lening kunnen inzien. Zodoende is de adviseur op de hoogte van de actuele klantsituatie en in staat om zijn of haar zorgplicht uit te voeren.

Commitment

BNP Paribas Personal Finance is momenteel marktleider op het gebied van consumptief krediet in Frankrijk en de rest van Europa. “Deze lancering getuigt van ons commitment aan de Nederlandse markt”, aldus Alexander Paklons, Algemeen Directeur bij BNP Paribas Personal Finance.

“Door recente veranderingen in regelgeving en het economisch vertrouwen denken wij dat onze ‘Persoonlijkste Lening’ tegemoet komt aan de kredietbehoefte bij veel consumenten. Tevens denken wij dat een volledig digitaal aanbod past bij de moderne klantvraag, bij consumenten die verwachten snel bediend te worden en een product op hun persoonlijke situatie af willen stemmen.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.